وب سایت مهدی جمشیدی

حقوق
وب سایت مهدی جمشیدی

در این گذرگاه ثانیه ها، چشمانم برای شوق دیدارت، روشنایی ها را به حافظه می سپارد.

+ مشاوره حقوقی +

اینستاگرام
instagram.com/jamshidi_7
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

حجت الاسلام مهدی جمشیدی
مهدی جمشیدی
شماره تماس
اینستاگرام مهدی جمشیدی
اینستاگرام
اینستاگرام مهدی جمشیدی
تبلیغات
طراحی سایت

شروع به جرم در معاونت

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ق.ظ

شروع به جرم طبق ماده 122 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 عبارتست از اینکه فردی قصد ارتکاب جرمی را داشته باشد و شروع به اجرای آن نیز بنماید لکن بواسطه عامل خارج از اراده قصدش معلق بماند؛ که در این موارد مقنن مرتکب را محکوم به مجازات های مندرج در قانون نموده اند.


ازطرف دیگر وفق ماده 126 از قانون مارالذکر اشخاصی که دیگران را ترغیب ، تهدید، تطمیع یا تحریک به ارتکاب جرم می نمایند یا از طریق دسیسه یا فریب یا سوء استفاده از قدرت موجب وقوع جرم می گردند یا وقوع جرم را تسهیل می کنند یا وسابل ارتکاب جرم را تهیه می کنند یا طریق ارتکاب جرم را ارایه می دهند معاون در جرم شناخته و مستحق مجازات هستند حال سوالی که وجود دارد این است که آیا شروع با معاونت نیز با توجه به مقررات جزایی مصداق دارد؟


صرف نظر از مباحث نظری و تئوری می توان گفت که قانون مجازات اسلامی با وضع ماده 47 به اختلاف نظر در این موارد خاتمه داده است. وکیل دعاوی کیفری - به این ترتیب که در صدر ماده تقریر دانسته که صدور حکم و اجرای مجازات در جرایم زیر و شروع به آنها .... و سپس در بند« ث» مبین ماده اشاره به معاونت درقتل عمدی نموده که با یک تفسیر ادبی این نتیجه حاصل می گردد که از نظر قانون گذار شروع به معاونت امری پذیرفته شده می باشد.

۹۵/۰۳/۲۳
مهدی جمشیدی