وب سایت مهدی جمشیدی

حقوق
وب سایت مهدی جمشیدی

در این گذرگاه ثانیه ها، چشمانم برای شوق دیدارت، روشنایی ها را به حافظه می سپارد.

+ مشاوره حقوقی +

اینستاگرام
instagram.com/jamshidi_7
.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

حجت الاسلام مهدی جمشیدی
مهدی جمشیدی
شماره تماس
اینستاگرام مهدی جمشیدی
اینستاگرام
اینستاگرام مهدی جمشیدی
تبلیغات
طراحی سایت

اسید پاشی و مجازات آن

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ق.ظ

اسید پاشی | جرم اسید پاشی | مجازات جرم اسید پاشی

قانون مجازات اسلامی در خصوص جرم اسید پاشی مجازاتی تحت عنوان جرم اسید پاشی در نظر نگرفته است اما چنانچه بارها مشاهده شده این جرم در چند دهه اخیر برای عوام نگران کننده وموجب رعب و وحشت شده است.علی الخصوص از زمانی که به  دختری اخیرا در خیابان توسط  موتور سوار اسید پاشیده شد به طوری که این دختر دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت شد.


علی الیحال ماده واحده ای در خصوص اسید پاشی از سال 1337 تا کنون وجود دارد و تغییر نیافته که به شرح ذیل می باشد:

 هرکس عمدا با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر موجب قتل کسی ‌بشود به مجازات اعدام و اگر موجب مرض دایمی یا فقدان یکی از حواس مجنی علیه گردد به حبس ‌جنایی درجه یک و اگر موجب قطع یا نقصان یا از کار افتادن عضوی از اعضا بشود به حبس جنایی‌ درجه دو از دو سال تا ده سال و اگر موجب صدمه دیگری بشود به حبس جنایی درجه دو از دو سال ‌تا پنج سال محکوم خواهد شد.


مجازات شروع به پاشیدن اسید به اشخاص حبس جنایی درجه 2 از دو سال تا پنج سال است‌. در کلیه موارد مذکور در این ماده در صورت اجرای ماده 44 قانون کیفر عمومی بیش از یک درجه‌ تخفیف جایز نیست.


با این توصیف و با استناد به مواد مربوطه در قانون مجازات نصبت به دیه اعضا و جوارح درصورت ارتکاب به جرم عمدی می توان این جرم را از حیث مجازات بررسی نمود.هر چند که مسئولین و درواقع قانون گذاران در صدد تصویب قانون جدیدی در مورد جرم اسید پاشی می باشند.

۹۵/۰۳/۲۳